Femte behandlingen

i Behandling
Varje gång hoppas jag att det kanske skulle kunna bli en smula lättare med behandlingarna. Och varje gång har jag lika fel. I torsdags under den 5.e behandlingen mådde jag väldigt dåligt, jag antar att det är för att jag vet vad som väntas under 10 dagar framåt och framförallt denna första dag/kväll. Bara att se KS framför mig när vi kommer där på morgonen gör mig illamående. Det är verkligen inget snällt illamående heller. Denna dag började jag spy redan på sjukhuset innan jag ens hade börjat fått cellgifterna, jag hade på mabthera (antikroppar) just då. Att ligga där i sängen i samma rum och se den äckliga nålen och ställningen med alla påsar med gifter som sakta pumpas in i ens egna kropp, det är inte det roligaste här i livet kan jag lova. När detta är över vill jag aldrig sätta min fot på ett sjukhus igen! Men sen vet jag ju att det inte kommer bli så eftersom jag kommer få göra undersökningar och återkontroller flera år framåt. Men en sak är säker och det är att jag aldrig tänker återvända till den där avdelningen igen!
 
Resten av torsdagen bara spydde och spydde och spydde jag. Jag mådde så nedrans illa och ont hade jag, i hela kroppen framförallt benen. Och bara för att göra det hela ännu jobbigare så kunde jag inte ligga ner eller knappt luta mig lite i sängen för då spydde jag på en gång då illamåendet tilltog till det värre. Så jag spenderade hela kvällen vankandes på sängkanten för det mesta och bara väntade på nästa "omgång". Som tur är fick jag sova igenom hela natten efter kl 23 eller 00 (kommer inte ihåg när jag fick somna) och sov till 14.30 dagen efter - det behövdes!
 
Nu i dagarna har det känts som de andra gångerna ungefär förutom att jag har mer ont i kroppen och har ingen ork eller styrka alls. Och trött är jag, men det kanske inte är så konstigt.. Nu hoppas jag att det bara fortsätter frammåt som de andra gångerna och att jag snart mår okej igen. När jag mår bra ska jag besöka jobbet och jag tänker gå ut och äta, gå på bio och bara göra roliga saker, träffa vänner!
 
Hoppas att ni mår bra! Kram
 

Kommentarer
Rolle K

Hej Josefine
du skall veta att vi tänker på dig, din blogg berör alla som läser den, du är underbar, fortsätt att kämpa på, du kommer att vinna. // Kram Rolle

Mia

Kämpa på även om det är tufft och du mår pyton. Snart vänder det igen. Trots att du är sjuk och mår så dåligt önskar jag Dig ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR : Kram fr Mia

Anonym

Hej fina Josefine! Det är gripande och rörande att läsa din blogg. Du måste underkasta dig hemmmmska och plågsamma behandlingar som ingen skulle behöva utstå, vare sig gammal eller ung och du är bara MUCH TOO YOUNG!! ... samtidigt är jag övertygad om att när du väl bekämpat den onda cancern, så kommer du att bära med dig en styrka/en vishet genom livet , som vi andra knappast kan nå. Du kommer att värdesätta de "små tingen" som vi andra kanske inte ser och förstår att uppskatta.. Du kommer helt enkelt att bli en än starkare människa. Nu gäller det att ORKA se förbi "bara" ännu en behandlingsperiod för att SEDAN kunna börja blicka framåt mot livet efter ....... Börja plocka ut lite av den "glädjen" redan nu. Varma kramar från oss och en önskan om ett riktigt Gott Nytt och friskt år. Varma hälsningar också till hela din familj. Berit



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback