Första Advent

i Vardag
Varje gång jag tittar ut genom fönstret blir jag alltid lika förvånad över att det faktiskt är helt vitt ute. Men sedan blir jag bara glad över att det faktiskt ser ut som en riktig vinter och jag hoppas att det får stanna kvar ett tag!
 
Jag vaknade av väckarklockan som ringde idag. Jag brukar annars sova tills jag vaknar av mig själv och det har börjat bli alldels för sent nu på sista tiden och imorgon ska jag upp supertidigt så jag tänkte att jag kunde börja med en lite mildare tidigare uppstigning idag. Fasen vad trött jag var, ögonen och ansiktet var så svullet att mamma frågade hur jag mådde egentligen, haha! Det lade sig som tur var efter någon timme men vackert var det inte. Jag hade däremot ganska ont i huvudet halva dagen och det påminde mig om dagarna efter behandlingarna.. Fast nu gjorde det såklart inte lika ont som det brukar göra dem dagarna och även det gick över efter en promenad ute i vinterlandet!
  
Idag har det pågått rensning och en liten påbörjan till julstädning här hemma. Det tar några dagar att städa ALLT ordentligt om man säger så.. Det är lika bra att börja så tidigt som möjligt. Men sedan blir det säkert en liten snabbare städning igen precis innan julafton.. En paus fick det iallafall bli för lite första adventsfikande!
 
 
Ikväll har vi anordnat ett pulka-race på vår gata. Vi har en jättelång backe och vi tänkte passa på nu när det faktiskt finns lite snö att glida på. Jag hoppas att det blir fartfyllt och roligt!

Kommentarer
Moster Mi

Åhh Jojjo, vad mysigt....nu längtar jag "hem"!

Mia

Hoppas du haft en fin och skön adventshelg. Kram



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback