Let it snow

i Vardag
Just nu skulle jag vilja att det snöar. Att få inleda advent och december med snö skulle vara som en dröm känns det lite som. Detta ruskväder med regn och blås toppar inte min önskelista vill jag bara meddela. Det förstör mina julkänslor. Hoppas att det blir en vit jul i år!
 
Idag har jag och mamma ilat runt på Ikea och andra affärer. Vi har inhandlat lite julsaker och mängder med olika bakingredienser för imorgon ska vi sätta igång med julbaket. Jag har haft lite tid som sagt och har letat runt efter olika recept och har funnit en del som jag skulle vilja testa på. Jag kommer säkert inte tycka det är så gott men det är bara roligt att få göra, det är liksom någonting som hör till med julen.
Om ni inte har förstått det än så ligger julen mig varmt om hjärtat och det är helt enkelt något av det bästa jag vet här i livet. Jag gillar liksom allt som har med julen att göra vare sig det är musik, maten, julgran eller stämningen. Allt är bara underbart!  Så jag väntar spänt på att vi ska sätta upp och tända all julbelysning inför advent och börja julmysifiera här i hemmet med att byta gardiner och sånt där.
 
  
 
 En liten tomte som jag fick av min mormor & morfar efter 2a behandlingen.
Jag tror nog att dom vet att jag gillar jul!!
 

Kommentarer
Carina

Jag håller med dig, jag älskar också advent, jul och allt som hör till.
I helgen hade de börjat spela julmusik på Vinyl, men bara under helgen, från 1:a advent kör de dygnet runt fram till jul.
Vinyl gick varm i lördags och söndags här hemma, så härligt.
Ikväll har jag suttit och gjort ett gäng dörrkransar i gran och en.

Regnet nu, börjar bli lite snöblandat, så jag hoppas på snö imorgon, och till advent blir det
ca -10 grader, sägs det, håller tummarna.

Lycka till med allt bak!

Kram på dig
Carina

Lotta

Söta fina Josefin!
Jag har tänkt skriva en "kommentar" vid såå många tillfällen när jag läst din blogg, men inte tagit mig tid. Låter ju löjligt att inte ta sig tid att skriva några rader, men på nåt sätt har jag velat skriva så mycket till dig och tänkt att; jag skriver "nåt vettigt" nästa gång. Så nu får den där "nästa gång" vara denna gång...
Jag måste skriva att jag verkligen beundrar dig!
Jag beundrar ditt sätt att skriva om hur ditt liv är just nu!
Jag beundrar ditt mod att skriva! Du beskriver med en sån inlevelse, både hur du känner, hur du mår och det runt om. Du skriver så öppet och ärligt och delger dina "bloggföljare" både känslor, tankar och bilder från din vardag.
Jag beundrar oxå din styrka att skriva! Styrkan att ta upp de mest känsliga saker du går igenom och styrkan att skriva om hur du själv upplever allt, t o m med en gnutta humor ibland. Det märks att du är en kämpe och det kommer du långt med i livet vad du än gör:)
Du är en otroligt stark tjej som går igenom så mycket och man vill bara att du ska bli av med den där jävla sjukdomen! (Brukar inte svära... men här tycker jag att det känns acceptabelt...)
Fuck cancer!!
Vill tillägga att jag tycker du är skitsnygg med rakat hår och även ursnygg i "ditt nya hår";)
Nä, nu är det nog dax att runda av... jag vill ju inte vara den som skriver mest;)
Sänder många varma och stora kramar till dig!
Tänker på dig varje dag!
Lotta (Din mammas kusin)
Ps. Nu ligger det minsann snö på marken:)



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback