Skitbehandling.

i Behandling
Nu var det ett tag sedan jag visade tecken på att jag fortfarande är här. Men det är jag och jag försöker än en gång bli bättre från den äckliga behandlingen. Egentligen ska jag väl inte klaga på behandligen utan faktiskt cancernsjukdomarna som finns.. Men nu är det så att det är behandlingen som är det jobbigaste för mig den här tiden och just nu direkt efter behandligen tänker jag inte på så mycket annat än hur väldigt gärna jag skulle vilja att allt det här inte fanns!
 
I torsdags gick dagen åt till sjukhuset och sedan spenderades kvällen som de andra två gångerna - med spyhinken i knät och ett jäkla illamående som aldrig förr. Jag fick tillslut sova genom hela natten och vaknade vid lunchtid dagen därpå. På något konstigt vänster mådde jag helt okej hela fredagen bortsett från lite illamående och en hungrig mage som jag inte vågade mata allt för mycket. I lördags var hela familjen borta och min mormor & morfar kom och gjorde mig sällskap i soffan framför lite gamla videos när alla vi barn var små. (det är sjukt mysigt och roligt att kolla på) Jag mådde lite sisådär, var lite trött och huvudet började göra ont och illamåendet ligger fortfarande kvar och lurar lite grann. Det blev läggdags tidigt igårkväll efter så mycket bättre på tv.
 
Idag har jag mått sämre än de andra dagarna. Är sjukt trött och det känns som att huvudet ska sprängas samtidigt som mina öron och ögon är jättekänsliga för ljud och ljus. (när mamma plockade ut diskmaskinen och la ihop tallrikarna trodde jag att mina öron skulle gå i kras och det är ofta händerna åker upp för att täcka öronen. Konstigt, visst?) Dessutom så har den äckliga smaken i munnen hälsat på igen och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för tanken på mat = rysningar/illamåendekänsla men jag är så förbannat hungrig HELA tiden! Det är säkert det där jäkla kortisonet jag måste ta, den blir man hungrig av.
 
Ja så mina dagar är inte särskilt spännande just nu. Jag ligger mest framför tv:n och dricker massa vatten (som för övrigt också smakar skit) Jag räknar dagarna tills jag förhoppningsvis mår bra igen. De andra gångerna har det tagit exakt tio dagar tills jag känner mig normal igen så det blir antagligen någonting i den stilen även denna gång kan jag tänka mig.

Jag känner att detta inte var det mest positiva inlägget jag har gjort men fy farao, jag tror inte ni förstår hur detta känns. Jag kan inte förklara helt och hållet hur behandligen känns och allt efteråt men jag försöker så gott det går. Det går inte att jämföra med någonting annat.
 
Jag har nu fått läsa om och skriva om hela texten flera gånger för jag blandar ihop både ord och bokstäver hela tiden. ( = att jag faktikst inte mår så bra just nu?) Men nu tror jag att de mesta ska stämma..
 
Nu hoppas jag att ni alla har haft en bättre helg än mig och att ni mår bra! Kram
 

Kommentarer
Carina

Hej Josefin, det är så tråkigt att höra hur dåligt du mår, och det finns ju inte så mycket man kan säga eller göra för att du ska må bättre, ingenting faktiskt.
Jag hoppas i alla fall att tiden går fort så att det går över igen.

Tack för lånet av din mamma i fredags.

Kram
Carina

Hej Josefin! Undrade just hur du mådde...har tänkt massvis på dig.
Hoppas att du snart återfår krafterna och att mat & dryck smakar gott igen.
Du är fantastisk som orkar och vill ge oss en inblick i ditt liv. Du lever ju allas vår värsta mardröm just nu och vi önskar inget hellre än att du slapp gå igenom detta. kramar i massor från Bibbi

Mia

Jag tycker så synd om dig, du som är ung ska göra andra roliga saker och inte behöva plågas så här. Men kämpa på och bit ihop, den jobbiga behandlingen ska ju i slutändan göra dig frisk. Hoppas du snart mår bättre. Kram.

Jennifer björk

http://jennifersresa.bloggplatsen.se

Oh, fy fan va den här jävla piss sjukdomen suger!
Kämpa på :) Och snart hoppas jag vi ses! Så vi kan skitsnacka om allt skit, och så måste vi ju se ljuset i det hela med :) för det är med oss hela tiden det lovar jag!
Puss o kram <3

Mellansis

Man får vara arg och ledsen <3 "Det är okej att känna"

Mikael (Kvarn)

http://brokenblood.blogg.se

Tänker på dig och det som drabbat dig. Kram.

Sara T

Tänker på dig. Och som UNG CANCER SÄGER; "Det är okej att känna"
Kram

Cissi O

<3 <3 <3



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback