Äggplockning

i Sjukhuset
Äntligen är denna operation över. Jag hade helt klart förväntat mig det värsta och det hade jag gjort helt i onödan. Men om någon säger till dig att du kommer få bedövning och nålar uppstuckna i underregionen, skulle inte du också ha blivit lite skraj då? Som tur var kände jag knappt någonting, tacka för att jag blev drogad innan men lite obehagligt var det allt. Det som var värst var ändå att det gjorde så ont i magen efteråt. Fast det är ju inte så konstigt egentligen.
 
Från att vara en timme för tidigt på plats gick allting ändå väldigt snabbt för vi fick komma in tidigare och förbereda oss. För mig var det bara att byta om till sjukhusrock, strumpor och hårnät. Sedan fick jag ta lite smärtstillande tabletter och ett lugnande piller. Efter det fick jag ligga ner och vila med värmekuddar på båda mina armveck. Som jag har nämnt tidigare använder de sig inte av venportar så de var tvungna att sätta in en infart på mig. Men för att det kanske skulle gå lite lättare fick jag värma upp armvecken först. Otroligt nog funkade det ganska bra och sjuksköterskan fann en ven som hon fick tag på även fast den satt djupt.
Efter lite mer vilande fick jag komma in i operationsrummet. Där fick jag någon sorts drogande medel i infarten och jag blev lite snurrig i bollen, fast jag var fortfarande vaken. De satte igång med sitt och jag tittade hela tiden på monitorn där man ser allting och lite obehagligt var det som sagt när man såg nålen punktera det ena efter det andra "ägget".
Efteråt gjorde det svinont i magen så jag fick smärtstillande och fick ligga med en värmedyna. Efter en liten matsäck och att personalen sett till att allt såg bra ut fick vi röra oss hemåt.
 
 Jag innan operationen i de väldigt snygga kläderna man får. Rock, strumpor som går över låren och hårnät. Vänster visar ena värmedynan för infarten.
 
Nu känns det bra igen och jag är glad att det är gjort. Nu kan jag fokusera på min första cytostatikakur som har blivit bestämd på onsdag nästa vecka.
 
 
 
 

Kommentarer
Amanda

Skönt att det gick bra idag jojjo!! :)

Mia

Skönt med lite andrum till behandlingen börjar. Ha en bra vecka och sköt om dig.

Carina

Vad skönt att det är över nu då, och att det gick bra. :-)



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback