Barn i framtiden

i Sjukhuset
Du kommer antagligen att bli steril.
 
Hur kul tror ni att det är att höra? Inte nog med att man ska kämpa mot en dödlig sjukdom, utan man måste tänkta på att man kanske inte kommer kunna få barn i framtiden. Just nu har jag faktiskt inte funderat så mycket på detta egentligen för det ligger inte i min tid kan man säga. Men visst blir jag lite sorgsen över det. Hade jag fått detta besked om några år när barn hade varit aktuellt hade jag säkert blivit förkrossad!
MEN
Det finns hopp! Idag var jag nämligen kallad till fertilitetskliniken. Vi fick information om att det finns möjlighet för mig att frysa in ägg. (Visst låter det ganska äckligt?) Det är inte ett erbjudande jag tackar nej till, och det borde väl egentligen ingen göra som sätts i den här sitsen.
 
Efter väldigt lång tid, ca 2,5 timmar och mycket information och ännu mer information går vi därifrån med huvudena proppade med instruktioner och medicinlista. Jag ska nämligen ta två stycken sprutor på mig själv varje kväll i en veckas tid ungefär. Det återstår att se hur det kommer gå. Efter en vecka ska vi tillbaka till kliniken för att kolla att allt är "redo". Om så är fallet kommer dem göra som en liten "operation" på mig, och den är jag ovanligt nervös för. Men det kommer säkert gå bra!   

(Ni som vill veta hur det går till med nedfrysningen och förberedelserna kan läsa här)
 
 
 

Kommentarer


Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback