Karolinska till Karolinska

i Sjukhuset, Utseende
Det blir väldigt mycket åkande nu i dessa dagar. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Idag till exempel, först var jag på ett läkarbesök på Karolinska i Solna. Besöket gick väldigt bra och vi fick mest information om vad det är för typ av cellgifter jag kommer få. Just den som har bestämts åt mig heter CHOP. (jag kan berätta senare vad det innebär.) Men satan i gatan, jag fick rysningar när han berättade om vad det är för gifter egentligen och alla möjliga reaktioner och biverkningar man kan få utav dem. Och ifall jag får alla dessa möjliga biverkningar så fanns det ännu fler av andra mediciner jag skulle få. Jag hoppas verkligen att min kropp inte är allt för känslig!
I vilket fall så hade jag en till tid idag - på fertilitetskliniken på Karolinska, fast i Huddinge. Så efter det första läkarbesöket var det bara att bege sig inför nästa. Detta besök gick också bra. Det blev en undersökning där dem kollade ifall mina "ägg" var redo att plockas ut. Vilket dem tyvärr inte var så för mig gäller det att höja dosen på mina sprutor och fortsätta i två dagar till. Det var inte direkt det besked jag hade hoppats på, för helt ärligt så är inte sprutorna min grej. Det känns nästan lite som att jag kommer få men för livet av nålar, haha.  
 
På tal om nålar förresten så blev det nya blodprovstagningar idag också men det gick förvånansvärt bra - endast två stick! Men hon var lite fundersam ifall det lilla blodet som kom ut skulle räcka. Det fick iallafall duga till min lättnad.
 
Nu inväntar jag finbesök av två underbara tjejer så jag ska gå och förbereda lite!
 
En färsk bild på mig.
 
Tack för all fin respons jag har fått från er! Jag blir verkligen jätteglad av alla fina människor som finns där ute!
 
  

Kommentarer
Mia Kågestam

Hej,du vet inte vem jag är men mina tjejer känner dina syrror genom skola och Mc Donalds. Jag har läst allt du skrivit. Vad fint och bra du skriver, och vad söt du är!! Jag kommer att läsa och följa din blogg och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska gå bra. Du verkar vara en klok och stark person. Kämpa på och ge aldrig upp. Kram fr Mia.

Frida

Åh va bra du skriver!
Kämpa på!
Och du - håret blev ju jätte snyggt :)

Milla Jansmark

Livet är så orättvist, men vad grym du är! Hejja hejja! Funderade på hur jag skulle reagera om det hände mig, går inte att föreställa sig, du är så stark o jag kommer absolut följa din blogg.

Och du är jätte söt i ditt korta hår! :)
Styrkekramar till dig!



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback