Läget?

i Allmänt, Cancer

"Åh, Hej! Hur mår du?" frågar någon mig,
"Hej, jo men det är väl... det är väl bra?" svarar jag då.

VA? Är allt bra egentligen? Vad ska jag svara?

När någon frågar mig hur jag mår tycker jag att det är lite knepigt vad jag ska svara. Jag menar, jag mår ju bra, väldigt bra just nu faktiskt. Men borde jag göra det? För inte så länge sedan fick jag beskedet att jag har cancer. Borde inte en cancersjuk må jättedåligt och oroa sig för hur allt ska gå och hur det kommer bli? Jag gör inte det, inte så mycket iallafall. Faktum är att jag har levt i de närmsta dagarna och i nuet och har därför inte tänkt så mycket på hur det kommer bli senare. Självklart har jag funderat lite på hur jag kommer må när jag börjar få cytostatikan. Men jag tänker att det går nog bra och sedan har jag släppt den tanken igen och fokuserat på vad det är som händer nu.

Så nu mår jag bra trots sjukhusbesök var dag. Att oroa sig för hur det kommer bli senare, det vinner jag ingenting på. Jag har förberett mig lite så att det inte kommer som en chock ifall jag mår superdåligt. Men jag känner att det får jag helt enkelt ta då. Jag kan i vilket fall som helst inte göra så mycket åt det just nu.

Jag mår bra och det tänker jag göra så länge jag kan!


Kommentarer
Carina

Du har en fantastisk och positiv inställning, med den kommer du att komma långt. Härligt!

Mikael (Kvarn)

http://brokenblood.blogg.se

Hej Josefin,
Din pappa tipsade om denna blogg idag. Har nu läst hela och du skriver på sådant sätt att man nästan själv känner hur det känns att ha blivit drabbad, jag skriver nästan, för det går ju inte att sätta sig in hur det verkligen är till 100%, när man själv inte är sjuk. Kommer att följa denna blogg och passar på att skicka en styrkekram.

Mia

Du har en positiv anda när du skriver och det är härligt. Fokuser så mycket du kan på det som är bra och positivt och hämta krafter av det. Det kan du behöva längre fram. Sköt om Dig.

Moster Mi

Rätt inställning...kör hårt, du är stark och med dina positiva tankar kommer du långt. Kram

Jessica k

Fina Jojjo!
Har dig och din familj i mina tankar.
Kommer följa din blogg hela vägen till tillfrisknande!!
Btw du är skitsnygg i kort hår ;)
Har alltid avundas Malins ständigt glada humör, hon är ju glad även om hon gråter och alltid positiv. Märker att det även är ett familjedrag :)
kämpa på nu gumman..
Kos & kläm

Fredrik

Du skriver fantastiskt bra och målande och din inställning förenklar såklart hela förloppet en del. Kämpa på, detta ska gå bra!

Milla

http://milladenlilla.spotlife.se

Att du varit smart och klok har jag aldrig tvivlat på, med din inställning klarar du allt! En massa styrkekramar! Tänker på dig! Kram/Milla

Svar: Hej Milla! Vad kul att du har kikat in här och tack så mycket jag hoppas att detta kommer gå bra! Hoppas att allt är fint med dig!! Kram!
Jojjo



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback