Nu är det klippt!

i Utseende
Någonting som jag tror många tycker är en viktig sak är ju håret. För två år sedan klippte jag av mitt hår lite kortare än till axlarna ungefär, som en page fast lite längre. Det senare året har jag försökt spara ut det så gott det går för att jag vill ha längre. Och så kom beskedet att jag kommer tappa allt. Det var helt tomt i huvudet och jag kommer inte ens ihåg vad jag kände just då förutom att jag blev riktigt, riktigt ledsen.
 
Dagen efter kändes det lite bättre, det är ju trots allt bara att acceptera. Jag kommer tappa håret men jag gör det för en mycket bättre och viktigare sak - för att bli frisk! Håret kommer växa ut. Och som min syster sa till mig: "tänk vilken möjlighet du har nu. Du kan klippa av håret och göra en schysst frilla som du annars aldrig skulle ha gjort annars."
 
Jag bestämde mig iallafall för att det nog är bättre att jag klipper av håret innan det börjar falla av så att det inte blir lika dramatiskt. Sagt och gjort. Vi beställde klipptid direkt efter att vi hade varit på röntgen idag.
 

Mitt ännu inte så långa hår påväg mot frisören.
 
Innan klipptiden trodde jag att jag skulle smälla av. Jag gick och var nervös och sa att jag inte trodde att jag skulle klara av det här. Jag tänkte på hur fult det skulle bli och att jag inte skulle passa i kort hår. Ett tag var jag verkligen på väg att säga att vi får avboka och göra det någon annan dag istället för jag ville verkligen INTE. Det är nog en annan sak ifall jag skulle vilja klippa mig kort ändå men nu vill jag ju verkligen inte det, då tar det emot kan jag säga. I vilket fall så samlade jag mig och i nästa stund satt jag hos min frisör. Fanny, henne har jag vart hos några gånger förut och för att det inte skulle bli några missförstånd ifall jag skulle bli ledsen berättade jag hur det låg till. Hon var verkligen hjälpsam och kom med förslag och berättade vad hon tyckte. Ångrar inte en sekund att jag klippte mig hos henne!
 

Detta är resultatet!
 
Nu är mitt hår kortare än vad min brorsa har. Det känns väldigt skumt men jag trodde faktiskt att det skulle vara mycket värre. Och ett plus på kanten är att det är väldigt skönt!
 
 

Kommentarer
Anonym

Det blev verkligen jättefint med det korta håret! Kan aldrig förstå hur svårt det måste vara att ta emot de besked som du fick men jag gillar att du verkar så positiv och uppåt när du skriver! Du är verkligen en inspirerande människa och jag ser fram emot att få följa din väg till tillfrisknande!

Mimmi

Du är så otroligt vacker och hårt blev jättefint kort! Va stark du är, hälsningar och kramar från Mimmi

Anonym

Du är, ursäkta uttrycket men kommer inte på något starkare ord nu, cepe snygg i kort hår! Stay strong! Lycka till med allt! Jag känner dig inte men kommer följa din blogg och önskar verkligen dig äll lycka! Kraaaaaaamar

Carina

Du är verkligen jättefin i ditt korta hår. Jag förstår att ni har det jättejobbigt hemma nu, men med din positiva inställning så kommer allt att gå bra. Jag kommer också att följa dig på bloggen. Ett stort lycka till med allt!

Anonym

Hej. Jojjo! Guud vad fin du blev i kort hår! Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt kommer att gå fint. Du är så stark som klarar av att skriva allt det här och gå igenom det på samma gång. många kramar Marie (Moster Mis förre detta styvdotter =))



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback