Perukmakaren

i Utseende
Benitas Hårstudio och Perukmakeri. Så heter stället som jag befann mig på idag. Jag ska nämligen få en alldeles egen peruk men jag har nästan inte haft några funderingar alls på hur jag vill att den ska se ut.
Jag får välja form, längd och färg. Kort, lång, halvlångt, mörkt, ljust, färgat, lugg eller inte lugg? Det finns några frågor man kan ställa sig och det som jag trodde skulle bli ganska lätt blev ändå ganska svårt och det finns oändligt många olika frisyrer att välja mellan.
 
Jag trodde jag skulle smälla av när tanten skulle sätta på mig första peruken. För det första så var det en väldigt ful och korthårig modell  och för det andra så har jag aldrig haft en peruk och för det tredje så såg den läskigt verklig ut. Jag satt och fnissade men tanten skulle mest kolla vad jag hade för storlek på huvudet och ifall det passade. Efter det ohövliga skrattanfallet när tanten bara försöker hjälpa till så fick jag några längre modeller att prova och de var både med och utan lugg. Jag ska helt klart inte ha någon lugg.
Vi kom tillslut fram till att jag ska tillbaka om ca en vecka för att prova ut lite fler som hon får beställa hem.
 
Det känns helt klart väldigt konstigt att jag snart kommer gå runt med en peruk istället för mitt egna hår. Nu när jag har kort också så kommer det nog bli väldigt stor skillnad eftersom jag ska ha en lite längre peruk. Men jag kan iallafall säga att jag är väldigt glad att jag får detta!!
 

De peruker som jag provade ser mycket mer verkliga ut.
 

Kommentarer


Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback