Röntgen

i Sjukhuset
Efter gårdagens upplevelse kände jag mig trots allt väldigt lugn inför dagens sjukhusbesök. Idag stod nämligen röntgen på schemat. Det är ju inte alls så farligt och det gör ju inte ont..
 
Kl 11.30 var vi framme på KS och då skulle jag börja dricka kontrastvätska var 10.e minut till kl 13.20 så det var en tids väntan på själva röntgen. Smart som jag är hade jag inte tagit med mig någon bok eller liknande så jag fick bläddra lite i de skruttiga tidningarna som fanns. Modereportage som var 3 år gamla har jag nog nytta av nu..
 
I vilket fall så blev jag uppropad för att jag ska få en infart i armen eftersom dom ska spruta in kontrast i blodet också. Det var lättare sagt än gjort. Efter nästan 20 minuter, tre försök och väldigt mycket grävande i min arm konstaterade dem att det faktiskt inte gick så de skulle be röntgenpersonalen försöka. Det var bara att snällt sätta sig ner och vänta igen med plåster på båda armarna.
 
Till slut så fick jag komma in i röntgenrummet, av med alla metallsaker som örhängen, hårnålar, snodd, Bh och jeans. Sedan fick jag ligga på röntgenbritsen och så skulle en ung kvinna försöka sätta in den där infarten. Självklart gick det inte nu heller så hon ropade på en annan tant som fick försöka. Tanten var väldigt koncentrerad och slog på min arm, böjde och vred på den för att kolla ifall det fanns några blodvener i min kropp över huvud taget. Hon hittade en på undersidan av min  arm som hon tyckte fick duga så där stack hon mig och det var inte skönt.. Tunn hud och liten blodven är inte en bra kombination med en nål. Eftersom venen var väldigt tunn gjorde det ganska ont när dem sprutade in först koksalt och sedan kontrastet.
Föresten måste jag bara berätta att kontrastet som dem sprutar in är väldigt obehagligt för först smakar allt metall i munnen och sedan blir kroppen helt kokhet och det känns som att man har kissat på sig, haha.
 
Iallafall gick röntgen smidigt och det var inga problem!
 
Resultatet efter dagens infart. Man ser även ett av sticken nere till vänster.

Kommentarer


Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback