Flyger iväg

i Allmänt
När allt bara känns som jobbigast och man inte orkar bry sig så mycket om saker eller att man bara känner att livet är förstört och är nedstämd, då kan det vara skönt att få komma bort ett tag. Trycka dom dåliga tankarna åt sidan i ett hörn långt bort och istället släppa fram de bra känslorna som jag vet gömmer sig någonstans. Försöka andas in nuet och njuta av vad framtiden kan erbjuda för bra saker.
Detta är precis vad jag ska försöka göra så idag sitter jag på ett plan mot Teneriffa. Jag ska iväg en vecka och försöka få lite avslappning, tänka på andra saker eller inte behöva tänka alls egentligen.
 
Både kuratorn och doktorn har sagt att det kan vara bra för mig. Kuratorn pratade mycket om rehabilitering också. Det kanske låter väldigt extremt men när hon förklarade vad det var för något är det inte så hemskt som det låter. Då åker jag iväg i någon vecka, träffar andra i liknande situationer, pratar med kuratorer, tränar och bara försöker återgå till ett så normalt liv det går. Jag vet inte riktigt än om jag ska göra detta, för det är lite skrämmande men vi får se hur det blir.
 
Jag hoppas att ni alla får en bra vecka, jag kanske uppdaterar någon gång under resan annars är jag tillbaka när jag kommer hem! Kram
 
 

Kommentarer
Carina

Hoppas att du får en skön vecka i solen!

Fredrik

Hoppas du får en skön och avkopplande resa! Jag blev också erbjuden en sån där "rehab-vecka" men efter lite funderande så höll jag mig till kurator och nära vänner i stället. Man funkar väl olika men jag trodde inte att en vecka med andra människor som mådde lika kass som jag själv skulle hjälpa till direkt. Ha det så gott du kan Josefin.

Svar: Jag har också funderat och tror inte att jag kommer gå på rehab. Det känns inte riktigt som att det skulle hjälpa mig så mycket och jag tror att precis som du kände att vänner/familj och kurator passar mig bättre. Ha det gott du med!
Jojjo

Mia

Ha en riktigt skön och avkopplande resa!



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback