Tillbaka

i Allmänt, Nöje
Efter en härlig vecka på Teneriffa med sol, lite bad, massor av mat, lugn, läsning och yatzyspelning är jag nu hemma. Det var väldigt skönt att få komma bort ett tag och även om om jag inte kunde koppla bort precis allting kunde jag slappna av en smula iallafall. Det enda vi har gjort nästan var att ligga vid poolen och läsa. Jag har inte läst så här mycket under en vecka på flera år. Dessutom har jag inte läst en bok sedan min andra behandling i oktober för då mådde jag bara dåligt av tanken på en bok eftersom jag hade läst under hela behandlingen och då accossierade jag väldigt mycket till det tyvärr. Men nu har jag kommit in i ett läsflow och under Teneriffa läste jag ut tre böcker. Jag gillar att läsa och jag tycker att det är väldigt avslappnande så det har varit perfekt! 
 
Det har som sagt varit riktigt skönt och vi hade supertur med vädret, sol varje dag och i slutet av veckan tror jag att vi hade över 30 grader. Vi bodde ganska bra, det var fint och rent med undantag för lite småsaker som man kunde ha förbättrat men det gjorde inte så mycket. Särskilt brun är jag inte men det kan bero på att jag låg i skuggan mest men det är klart, lite färg har jag fått! 
 
Även om jag har varit borta ett tag så har det inte botat mig på stört för det. Jag tänker fortfarande mycket och är nedstämd över saker, lite instabil fortfarande. Men under veckan som har varit kunde jag få slappna av lite iallafall och det kändes skönt just då. Kuratorn tycker jag ska göra saker som jag tycker om och mår bra av utan att bli stressad av det, ta saker i min egen takt och det ska jag försöka göra. 
 
Imorgon ska jag till tandläkaren och sedan har jag telefonmöte med min doktor på KS. På fredag kommer jag och mamma åka och hälsa på min moster på Gotland. Vi blir borta över helgen bara men det ska bli kul och skönt att få komma bort en stund till. 
 
 Vi åkte till stranden en dag men var bara där en kort stund men läsning hann jag med ändå!
 
Jag hoppas att ni alla har haft en bra vecka och mår bra! Kram

Kommentarer
Carina

Vad roligt att du har fått tillbaka lässuget, det är ju så skönt att bara sätta sig och läsa för att koppla av.
Hoppas att ni får en mysig helg på Gotland!
Hälsa så mycket och ha det så bra.

Kram
Carina

Fredrik

Skönt att höra att du haft det bra. Hang in there, detta med humöret och tankarna kan ta lång tid, men du kommer komma ur det. I morrn är det dags för mig att åka till Karolinska på kvartalskontroll, bara 3 år kvar tills man är friskförklarad, ha ha. Jag önskar dig en trevlig helg på Gotland! /Fredrik

Moster Mi

Det är tomt här utan er!
Så mysigt att ni kom hit, vi ses snart igen <3
Marie



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback