Lovely sunny days!

i Allmänt, Nöje, Vardag
Vilken härlig helg det har varit va?! Strålande sol som dessutom har värmt en gnutta och inte alls gjort det kallare som det brukar när den tittar fram. Jag har försökt tagit vara på detta genom att gå ut och gå en sväng och insupa lite solstrålar!
I lördags gick jag & Malin en gnutta längre än vad jag har gjort nu det senaste halvåret och tempot var nog lite högre än vad det brukar. Mot slutet var jag så slut och hade ont lite överallt att jag blev sjukt arg och irriterad. Irriterad på att jag inte ens ska kunna gå ut och gå en liten runda utan att känna mig svag som en sticka som inte orkar någonting. Men jag är just nu fast besluten att jag ska träna upp mig igen, alltså att få tillbaka styrkan i kroppen. Sen är det en annan femma att det märks på kroppen att man inte orkar göra så mycket i träningsväg heller. Jag äter gott och har unnat mig mycket de senaste veckorna efter sista behandlingen då jag fick tillbaka smaklökarna. Det plus ingen riktig träning och det säger "poff" på mig med detsamma. Men som sagt är det bara att kämpa och bli starkare för var dag som går för då kommer jag orka mycket mer. Jag gick iallafall ut själv i söndags samt idag och tog det lugnare med stegen. Det kändes då bättre och inte blev man lika slut.
 
Brillorna fick äntligen komma fram!
 
I torsdags var jag ute och åt middag med två av mina gymnasiekompisar, Elin & Cissi. Vi tog en bit mat på Vapiano och bara satt och pratade och skrattade. Det var ett tag sen Elin & jag sist sågs, (2år!) så det var verkligen mysigt att ses igen och catcha up med varandra! Och nu får det inte dröja lika länge till nästa gång!
I fredags steg jag upp tidigt för prover som gick bra. Jag tror inte mina blodkärl är lika "rädda" längre.. Sedan blev det lunch med en kompis, Frida. Vi satt på ett café i centrum och tiden bara sprang iväg (trodde helt ärligt att jag skulle få en p-bot för första gången, men jag klarade mig) för vi hade mycket att prata om och det var också väldigt mysigt! Både fredagskvällen och lördagskvällen spenderades hemma hos syrran med film framför soffan.
 
Idag har jag haft en produktiv dag. Jag har fått hur mycket som helst gjort - rensat garderob och lite annat, städat rum (ordentligt) och huset, tvättat och hängt tvätt två gånger, diskat och fixat iordning i köket, vart ute och gått, handlat, gjort middag (2 olika pajer) och därimellan gjort lunch till mig själv också. Nu kanske det inte låter så mycket men för mig som inte är den mest orksammaste just nu är detta bra jobbat av mig. Och priset fick jag på eftermiddagen/kvällen av en trött trött kropp. Inatt kommer jag sova gott och imorgon är det dax för läkarbesök.
 
God Natt på er allihopa!
 
 
 

Kommentarer
Carina

Det låter som en riktigt effektiv dag, vem som helst kan ju vara slut efter en sån dag. Trött, men nöjd!



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback