Doktorn ringde

i Allmänt, Behandling
När jag börjar må ganska normalt efter behandlingen med lite undantag för stor trötthet och orkeslöshet ringer såklart doktorn och frågar hur jag mår och hur det har gått. Men den största anledningen till att han ringde var för att fråga när jag tog mina sprutor och jag svarar att jag tog dom när jag skulle, alltså dag 7,8 & 9. Det visade sig att dem inte hade hjälpt så mycket och att mina vita blodkroppar fortfande var väldigt låga efter morgonens provtagning. Han beordrar mig att ta två sprutor till men om jag fick ont av den första behövde jag inte ta den andra för då kunde det betyda att det var på gång uppåt igen.
 
Men jäkla typiskt tänkte jag när vi lade på. Jag ville ju gå på bio just denna kväll men det kändes lite för riskabelt nu när man vet att man inte har så bra immunförsvar. Vi fick helt enkelt strunta i det och gå någon annan dag istället!
 
Efter morgonens provtagning åkte jag iallafall till jobbet och hälsade på en sväng. Mest var det för att jag skulle lämna in mitt nya sjukintyg men det slutade med att jag blev kvar någon timme på lunch med några arbetskamrater som hade rast. Så kan det gå men det är roligt att träffa alla som jag inte träffar så ofta numera. Fast snart kommer jag tillbaka!!
 
 
Trackback