Ett mörkt moln

i Allmänt, Tankar
Alla är så vänliga mot mig, det berör väldigt mycket ska ni veta! Det känns bra att de flesta förstår varför jag är sjukskriven på heltid igen. Jag uppskattar alla som skriver och hör av sig till mig, jag blir jätteglad över alla ord! 
 
Jag har tänkt på så mycket som jag vill skriva här och visa massor av bilder som ni inte har fått sett. Men det har aldrig blivit av och speciellt de senaste veckorna har jag inte haft så stor lust till allting just pga att jag inte har mått särskilt bra. Det är så mycket som snurrar i mitt huvud just nu, många frågor som dyker upp, inte bara vad gäller sjukdomen utan mycket mycket annat. Många saker som jag inte får så stor klarhet över. Allting tynger ner mina axlar en liten bit längre än vad sjukdomen redan gör och bara den är inte så liten heller.
Det är en tung börda och att hålla allting för mig själv gör det nog bara värre. Därför ska det bli skönt att få prata med en kurator och ska jag vara helt ärlig skrev min läkare på sjukintyget att jag uppvisade depressions-symptom. Det låter så hemskt. Jag har allid varit den som är gladast och skrattar mest och nu har istället det mörka molnet som ingen annan ser lagt sig till rätta över mig.
Detta är kanske ingenting som man borde tala om, men varför inte? Jag har skrivit om det mesta och det här är nog till största del orsakat av sjukdomen också. Varför försöka dölja det för er? Förhoppningsvis i bästa fall kommer solstrålarna tillbaka väldigt snart och då blir jag gamla vanliga leende Jojjo igen. Men det får ta den tid det tar helt enkelt. 
 
----------------------
 
I vilket fall har jag börjat träna lite mer ordentligt nu, går på gym och jympa samtidigt som jag är ute och går och cyklar. Det känns faktiskt riktigt skönt och bra att komma igång, att få röra på sig och träna upp kroppen. Träning har aldrig riktigt haft en stor plats i mitt hjärta tyvärr. Jag har aldrig tyckt att det har varit kul förutom när jag spelade tennis för några år sedan. Jag har såklart inte gått utan träning för det men nu helt plötsligt tycker jag att det känns riktigt skönt att få röra på mig och jag längtar nästan lite efter att få gå till gymmet nästa gång. Nu hoppas jag bara att det håller i sig och inte bara är en period..
 
Kuratorn hörde av sig till mig i dagarna också så om drygt en vecka ska jag dit. Jag har även bokat in en tid för perukprovning. Jajjamen, nu ska jag byta frilla igen! På tisdag ska jag dit så det ska bli spännande att se vad som kommer väljas. Jag har inte riktigt bestämt mig än hur jag vill att det ska se ut så vi får helt enkelt se hur det kommer bli.
 
Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig påsk med massa godis och påskmat på bordet (och i magarna) kram på er allihopa!
 
 

Kommentarer
Mia

Hejsan. En riktig skön och trevlig påsk önskar jag dig. Bra att du tränar lite, oftast känner man sig piggare och gladare efter och orkar med tillvaron lättare.. Bra också att du ska prata med ngn utomstående, det är många frågor och funderingar som kommer ikapp en när man varit med om en kris i livet. Det är inget att skämmas för, tankar och frågor måste fås hjälp att benas upp och kanske hitta andra riktningar. Jag har själv tagit hjälp av kurator när jag mådde dåligt efter en separation. Man får lära sig att se problem från olika håll och inte fastna i ensidiga spår. Jag önskar dig lycka till. Kram fr Mia.

Carina

Hoppas att påsken har varit mysig, vädret har ju i alla fall inte lämnat något mer att önska, och det gör ju livet lite lättare (hoppas jag, till skillnad mot regn och mörker).
Det ska bli spännande att se din nya frisyr.
Kram!

Fredrik

Ca 1/4 av alla cancerpatienter får nån form av depression efteråt har jag hört, det är ännu en fas att ta sig igenom helt enkelt. Kommer ihåg att jag blev väldigt arg på mig själv för att jag var deppig efteråt, ganska förvirrat. Prata av dig med kuratorn så mycket du bara orkar och se tiden an, det blir bättre.



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback