Elvis, ullared, filminspelning & massa mysigheter

i Nöje
Det känns tråkigt att vara hemma igen. Det var så skönt att få komma iväg lite, bort från hemmet som jag har spenderat nästan hela min tid i ett halvår nu. Nu när jag mår bättre orkar man "bry" sig och ni anar inte hur jag bara vill komma iväg och göra saker.. Nu vill jag inte sitta hemma och glo på tv.n eller inte göra ingenting. Denna lilla roadtrip ner till Sölvesborg passade därför bra just nu. 5 dagar bort från allting. Vi har haft det så himla roligt och mysigt. Folk förstår nog inte hur bra relationer vi har i vår familj men det känns bara så jädra bra att vi har det så! Tillsammans är vi väldigt knäppa och kan skratta åt mycket tillsammans.
 
I vilket fall körde jag och Malin ner i torsdags kväll, vi kom fram vid 2 på natten ungefär. Då var det nästan bara att gå och lägga sig på en gång för morgonen därpå steg vi upp vid 7 för att rulla vidare mot Ullared. Jag snodde åt mig platsen i baksätet och tjuvsov lite mer medan de andra fick hålla koll på hur vi skulle åka. Ullared var faktiskt ganska bra mot vad jag kom ihåg från förra gången jag var där - då tyckte jag att det var mycket skitsaker men denna gång hade vi lite mer tid på oss och då hann vi kolla på i princip allt. Jag hittade mycket saker till ett framtida hem såsom köksredskap och bakformar, pajformar, kakfat, ljus"dekorationer" och mycket mycket mer. Det var inga konstiga märken utan välkända märken som Dorre och Stelo vilket känns bra för man vill ju inte köpa på sig en massa skit bara. Sedan plockar man ju på sig en massa smågrejer som hygienartiklar och annat så även fast man tror att man inte handlar så mycket så blir summan i slutändan ganska redig ändå.. 
 
Nu höll jag på att glömma och berätta om att det var filminspelning på Ullared också. Fy fabian jag hoppas verkligen inte att jag syns i rutan sen. Det var på nedervåningen dom spelade in och enda vägen upp var precis där dom stod, så typiskt. Jag och Malin sprang och gömde oss bland alla hyllor så långt bort det gick medan Johanna skulle fram och titta på för det var en tävling av något slag. Förstår inte hur dom kan hålla sig framför kamerorna så mycket folk det står och tittar på bakom?!
 
Vi kom iallafall hem på kvällen och då blev det tacos och filmmys innan vi alla slocknade för natten. På lördagen tog vi en lång promenad och lite soffhäng innan vi begav oss till bowlingen. Det gick inte lika bra som förra gången så jag fick nöja mig med en tredjplats. Efter bowlingen åt vi middag på en 50-tals restaurang som Johanna har sagt att hon ska ta mig till. (för er som inte vet är jag ganska intresserad av just denna tidsperiod, eller rättare sagt 50&60 tal) Restaurangen var rätt så ny så det var riktigt fräscht och medan jag åt min mat i ett riktigt bås som i amerikanska filmer kunde jag blicka ut över en scen som Elvis (staty dock) satt och sjöng på. Denna restaurang var i precis min smak vad gäller känslan och även musiken.
 
 Elvis Elvis Elvis
 
Nöjda efter kvällen blev det än en gång film innan vi gick och lade oss. På söndagen tog vi en promenad igen och på kvällen var vi hembjudna till Andreas brorsa och hans fru och deras lille lille bebis! Det var riktigt trevligt. Sen blev det sängen för oss alla och i måndags körde jag och Malin hem igen och det kändes väldigt tråkigt att lämna ena systern igen. Men jag hoppas vi ses snart igen ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Det gör vi <3

Carina

Vilken mysig långhelg!

Lotta

Va mysigt med en systerhelg!! 💗💗💗
Förstår att ni haft kul tillsammans, ni är så härliga alla tre💃💃💃



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback