En förjävla resa

i Cancer
När jag vaknade idag var det första jag kom att tänka på att jag inte befann mig på sjukhuset och fick behandling. Vilken lättnad det var och jag bara kände hur glad jag blev över att allt detta snart är över! Nu behöver jag inte må dåligt två veckor av treveckorsperioder och ni förstår nog inte hur skönt det känns!
Det är över ett halvår sedan jag åkte in till sjukhuset för första gången och även om det har känts som en evighet ibland och att slutet på detta aldrig skulle komma så kan jag ändå känna att det var som igår jag satt hos doktorn och fick beskedet.
 
Vilken resa det har varit och för det mesta har det såklart inte varit roligt alls. Tänk vad man får stå ut med va? Tappa hår, vetskapen om att man har en dödlig sjukdom (egentligen har jag inte alls funderat över det så mycket då det kändes som att jag hade väldigt goda utsikter men tankarna har såklart funnits där att "tänk om"), fertilitetsfrågor, operationer, sprutor, genomgå behandlingar som inte är att hurra för, provtagningar, alla möjliga biverkningar och äta mediciner.
 
Fy fabian säger jag bara!!
 
Det är skönt att det har gått åt rätt håll hela tiden ialla fall och så tycker jag att det kan fortsätta med!

Kommentarer
Carina

Jag förstår att det måste kännas alldeles fantastiskt att det värsta är över nu, och att du snart kan komma igång och leva som vanligt igen.

Trevlig helg!
Kram Carina

Bibbi

Hej Josefin
Du har verkligen satts på prov och jag tycker att du hanterar din situation på ett beundransvärt sätt. jag är glad över att vi alla får ta del av "din resa" för du beskriver en verklighet som finns men som för många av oss är ofattbar och skrämmande. Önskar dig en fortsatt härlig livetresa med många friska år med många härliga upplevelser! Och Tack för att du delar med dig! Kram Bibbi

Svar: Hej Bibbi! Det är en gömd sanning som många fruktar och jag är bara tacksam över att jag har fått dela med mig till alla.. Tack ska du ha och jag vet inte ifall min mamma hälsade tack för presenterna jag fick av dig? Jag tackar än en gång isåfall, det var väldigt snällt och jag blev jätteglad! Hälsa Malin också! Kram
Jojjo

Bibbi

Tack Josefin,mamma framförde hälsningen och Malin hälsar tillbaka till dig! =) Ha det gott! Kram

Mimmi

Du är så stark och bäst! Varma kramar från din gamle kollega :)



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback