Att vara hemma hela tiden

i Allmänt, Tankar
När man mår bra men ändå måste stanna hemma nästan hela tiden för att inte utsätta sig i onödan för eventuella sjukdomar bland människor blir man tillslut väldigt rastlös. När man mår dåligt har man inte så mycket val, eller man bryr sig nog inte så mycket om man bara får ligga hemma hela tiden eftersom man ändå inte har någon ork att göra annat. Men nu, nu när jag känner mig normal då orkar jag nästan inte vara hemma längre.. Jag orkar inte slöa framför tv:n längre, jag orkar inte sätta mig och läsa en bok, jag orkar inte göra ingenting!
 
När man jobbar dag ut och dag in längtar man till sina lediga dagar bara för att kunna få känna denna "göra ingenting" känslan och få koppla av. Jag har varit hemma i över en månad nu och innan det jobbade jag endast en vecka eftersom att jag först hade semester och sedan blev sjukskriven pga att jag opererades. Sedan mitten av Juli har jag alltså jobbat drygt en vecka totalt och det är en väldigt stor skillnad från att ha jobbat nästan 6 dar per vecka innan. Nu skulle jag mer än gärna byta allt detta mot att jobba 6 dar i veckan igen! Inte bara för att jag är uttråkad utan jag menar allt som har med detta att göra - cancern. Såklart är det sjukdomen som är det värsta och det är den som ställer till detta elände.
 
I vilket fall så försöker jag hålla mig lite sysselsatt om dagarna genom att baka och jag har även tagit upp mitt tecknande/målande igen fast jag märker att jag inte gjort det på ett tag för det behöver finslipas lite. Jag ska även ta upp ett projekt jag har tänkt på länge - nämligen att rensa bland mina filmer. Rensa kanske är fel ord då jag inte tänker gallra bort några utan jag tänker få lite mer koll på alla jag har. Min familj brukar säga att jag snart får starta uthyrning hehe..
 
Ikväll är det jag och brorsan som ska göra middag så det ska gå och påbörjas strax. Det återstår att se hur det går men det brukar bli ganska bra! God kväll på er alla!

Kommentarer
Carina

Familjen blir ju bortskämd, och kommer väl att rulla fram innan du är frisk, om du bakar hela tiden ;-).
Kul med tecknandet och målandet, vi kanske kan få se ett litet alster så småningom?

Hoppas att du inte har så många innedagar kvar för den här gången.

Kram på dig!



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback