Flytten

i Allmänt
Efter allt som hänt var det ett extra stort steg för mig att kliva ut i den riktiga världen igen. Att flytta hemifrån kändes både läskigt, roligt, spännande och sorgligt på samma gång. Jag skulle nu lämna den trygghet och trivsel som mitt hem har givit mig i alla år, inte minst det senaste året. Men med vetskapen om att den kommer finnas kvar tog jag mina saker och begav mig upp mot Dalarna. 
 
Men denna glädje att flytta ville inte riktigt överrösta de andra känslorna.
Kombinationen med att inte trivas i varken klass, stad eller att bo ensam blev till slut för mycket. Jag var inte mig själv, trivdes inte med hur jag såg ut och hade därmed väldigt svårt att få kontakt med människor då jag gömde mig i bakgrunden. I skolan var jag duktig, väldigt duktig med fina resultat på både tentor och uppgifter men, det kändes inte rätt. En hobby ja, men inget framtidsjobb. 
 
En termin fick det bli av Grafisk Design sedan hoppade jag av. 
 
Med inga planer på vad jag skulle göra härnäst flyttade jag hem i februari. Nästan exakt ett halvår från att jag flyttade hemifrån. Det var ett beslut jag funderat länge på men när jag väl bestämde mig var det enda jag kände lättnad. Dalarna, med sitt vackra landskap, natur och älvar från sagor, har varit ett steg i mina resa till att återgå till ett normalt liv. En nyttig fas avslutades lika fort som den började och jag kommer bära med mig denna upplevelse till nästa skede i mitt liv.
 
 
 
fortsättning följer..

Kommentarer


Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback