Julgodis & Julbak

i Nöje, Vardag
Att det finns så mycket spännande man kan baka va? Man kan ju hitta hur mycket recept som helst som ser inbjudande ut. Nu inför advent ställde sig jag och mamma i köket och började tillverka lite julgodis/julbak. Vi rensade först ut en butik på bakingredienser och sedan började bakgenerna i oss att sprätta.
Vi hann långt ifrån klart och jag har många många recept kvar som jag skulle vilja prova på. Denna gången fick jag iallafall till - Clementinhjärtan, Snöbollar, Pepparkaks Cake Balls, Adventsbullar & Pepperkakor. Det tar mycket längre tid att göra allting än vad man tror så det får bli att ta en till dag till lite bakande!
 
  
Några av alla ingredienser & Clementinhjärtanen jag gjorde.

Kommentarer
Moster Mi

Mmmm...mums!
Hoppas det finns några kvar när vi kommer :)



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback