Peruken står på torkning

i Allmänt, Vardag
3 veckor går i en rasande fart även om jag inte har det så kul halva tiden. Imorgon är det dags igen för en ny omgång behandling. Jag har inte tänkt så mycket på det för jag vill inte minnas hur det är men ibland kommer tankarna och då känner jag mig illa till mods. Jag vill verkligen inte gå igenom detta fyra gånger till. Men det är bara att bita ihop och försöka tänka på det positiva vilket är att det går framåt och snart står jag väl där inför den sista behandlingen!
 
Idag har jag städat och tvättat peruken vilket inte är som att tvätta sitt egna hår. Jag har fått ett helt A4 med beskrivning hur jag ska sköta peruken fast det är inte så krångligt som det kan verka! Men nu står den på tork och det tar ett helt dygn innan den är helt torr. Den är superkänslig för värme så det är inte särskilt bra att ställa sig och föna den. Jag får inte ens ha den framför en spis/ugn så då kanske ni förstår hur känslig den är. 
 
Snart står middagen på bordet - Dragonlax vilket är en favorit och jag ska "njuta" av maten för sen blir det antagligen ett tag tills jag kommer tycka mat är gott igen.. Senare ska jag och Malin iväg på bio. Vi ska se "Breaking Dawn part 2". Egentligen tycker jag inte att dem filmerna är särskilt bra men jag måste ändå se hur allt slutar..
 
Jag hoppas jag kan sova ikväll och inte bara ligger och tänker på den hemska morgondagen.. Eller, det kanske är bra om jag inte sover så jag är supertrött imorgon för då kanske jag somnar tidigt och sover bort det mesta illamåendet och kräkningarna... Nej, det tror jag inte själv på..
 
God Kväll på er!
 
Peruken!

Kommentarer
Mia

Hoppas du sover bra i natt och att du inte får det allt för jobbigt med behandlingen. Tänker på dig,

Carina

Ren och fin!

Moster Mi

Hej lilla Jojjo!
Hoppas du inte mår alltför dåligt idag.... Tänker på dig. Ringer i morgon. Kramar, massor av kramar! <3



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback