Andra Behandlingen

i Behandling, Cancer
Då var andra behandlingen avklarad. Själva behandlingarna är inte så jobbiga det är nu efteråt jag fasar inför. Förra gången tog det två timmar sedan jag kommit hem innan jag började må dåligt. Nu har det gått lite längre tid och än så länge mår jag helt okej.
 
Behandlingen idag gick mycket snabbare än förra gången som tog 8 timmar - idag tog det bara 3 timmar så det var en stor skillnad. Jag låg och sov för det mesta för jag var så himla trött. Jag är fortfarande trött så jag hoppas att jag kommer kunna sova inatt. Hur som helst fick jag ligga inne i ett rum där man är fyra personer. Det var jag och gammlingarna. Det kändes nästan som att jag blev lite uttittad av de två tanterna som låg mittemot mig men det var säkert bara jag som inbillade mig lite. I vilket fall låg jag inte där så länge som sagt och det var skönt att kunna gå därifrån ganska fort. Jag känner att jag inte gillar sjukhus särskilt mycket och KS i Solna är väldigt gammalt så det är inte särskilt fräscht heller. Dessutom kände jag att när sköterskan kom in med alla påsar med cellgifter ville jag bara slänga dem i väggen och rusa därifrån. Undrar hur jag kommer känna lite senare om jag känner så innan andra gången? 
 
Nu har jag och mamma varit ute på en promenad i solen och nu väntar nog en film. Jag hoppas att jag slipper det värsta illamåendet ikväll.
 
Jag idag när jag hade en av mina sovstunder. Jag var nog väldigt spänd för knep ihop armarna för att kunna hålla lite värme innan jag fick en filt.
  

Kommentarer
Jenny

Jag tror nog att tanterna var lite avis på din mössa! :)

Anonym

Jag lovar att skvallertanterna stirrade ordentligt på dig! ;) Det är det enda roligt de har för sig på en fyra sal..



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback