Fullspäckad helg

i Nöje, Vardag
Skaldjurskväll, hela-familjen-mys, korvgrillning med grannar, svampplockning, svamprensning, filmmys, födelsedagskalas, kusinträff och inte minst rakning av håret har min helg innehållit. Det har varit fullt upp hela tiden och varje minut har nästan varit planerad. Men det har varit en av de mysigaste helgerna på länge, inte bara för att man har gjort saker hela tiden utan för att min syster och hennes kille kom hem! Hela familjen samlad och det har vi inte varit på länge så det var riktigt roligt!
Men sen har helgen också innehållit något som har varit svårt i mitt inte så långa liv. På schemat igår stod nämligen rakning av hår. Det var verkligen dax och jag kommer berätta mer om det sen.
 
I vilket fall så var vi igår först på korvgrillning hos min mormor och morfar och det var väldigt mysigt. Många grannar kom (nästan egentligen bara släkt haha) Men korv sitter alltid fint i magen och sen fick man en bit efterrätt också. Efter det var vi ett par stycken som luffade ut i skogen på svampjakt. Det blev egentligen inte så mycket jakt med tanke på att var man än gick så kryllade det av svamp. Jag minns inte när jag senast var ute och plockade svamp men det måste ha varit när jag var väldigt liten så detta var riktigt roligt! Det kan ju också bero på att man faktiskt hittade svamp och inte behövde leta särskilt mycket.. Hur som helst så fick vi nästan svamp för ett helt kompani eller flera. Det kommer bli många timmars rensning framöver.
 
Jag hittade den största kantarellen och detta är bara en del av vad vi plockade.
 
Johanna, Amanda, Jag, Andreas, Malin, Yvonne, Markus, Mormor & Mamma
 

Kommentarer
Moster Mi

Åh vad jag också hade velat vara med!
Förbaskade Östersjön!
Jag tror du är vacker med rakat huvud.....du är cool och tuff på ditt eget sätt med din egna stil.
By the way så har Marie Larsson rakat av sig håret helt frivilligt.
Så kan man också göra!
Puss o Kram, Jojjo <3

Svar: Ja jag med, det hade varit ännu mysigare då! haha tack, jag hoppas att jag kommer vänja mig vid det en lite smula iallafall. Jo jag såg det på facebook, det kallar jag modigt som tusan! Men hon passar i det, har en sån stil ju.. Hoppas ni mår bra KRAM ♥
Jojjo



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback