Läkarbesök

i Allmänt, Sjukhuset
När klockan ringde imorse kl 6.30 fick jag en smärre chock. Såhär tidigt har jag inte varit uppe på flera veckor och det kändes. Hela vägen in till Karolinska satt jag och gäspade så att det rann tårar från ögonen och jag tror även att jag fick mig en blund i bilens vaggande tur.
Jag har alltså varit på ett besök hos min doktor idag. Vi pratade lite om hur det har gått efter första behandlingen. Hur jag har mått, hur medicinerna har gått, om håret har trillat av, om jag har kunnat sova, hur sprutorna gick osv.
 
Jag var och tog prover igår och mitt värde ser mycket bättre ut så vi fick även lite information om behandlingen imorgon som blir av som planerat. Proverna gick sådär. Det var en gammal tant som skulle ta prover på mig och det gick inte så bra. Hon fick sticka mig tre gånger varav två på handen och den sista gjorde sjukt ont så jag till och med sa till men då kom det blod så fick snällt vänta.
Besöket idag tog inte så lång tid även fast doktorn är väldigt virrig och mummlar runt en massa så fick vi åka hem ganska tidigt.
 
I eftermiddag ska jag till jobbet och hälsa på. Det var ett bra tag sen jag var där nu och jag saknar alla jobbkamrater. Idag är det möte så då tänkte jag passa på att titta förbi för sen lär det inte bli på ett tag igen..
 
 

Kommentarer


Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback