Peruken är färdigprovad

i Allmänt
Helt plötsligt kan jag ha långt hår igen. Utan att det ens syns att det inte är mitt eget. Det känns ganska fantastiskt faktiskt. Jag är väldigt nöjd med min peruk som jag idag fick gå hem med och jag tror att jag kommer att trivas i den. Bilder på mitt nya hår kommer att komma!
 
Efter några dagar med elaka biverkningar från cytostatikan börjar jag känna mig lite bättre. Det är helt klart inte särskilt kul att ha ont nästan överallt, speciellt i hals, mun, ögon, öron, huvud och mage. Allt smakar konstigt och jag har en konstant äcklig smak i munnen.
Pga kortisontabletterna jag ska ta kan jag inte sova särskilt mycket heller. Antingen så ligger jag vaken eller så vaknar jag hela tiden och har en "orolig" sömn - vilket inte ger ett uns av utvilande. Förhoppningsvis kommer detta att avta lite nu i dagarna då jag inte behöver ta dessa tabletter mer nu.
 
Jag har försökt komma ut en liten stund varje dag, bara en liten promenad eller liknande för att få tankarna på annat håll och frisk luft. Det har kännts uppiggande och jag har hela tiden känt mig en smula bättre när jag har fått komma ut lite. Nu gäller det bara att fortsätta fokusera på att bli bättre och piggare!
 
Jag vill även tacka er alla som ger mig hälsningar - det betyder mycket för mig att ni står bredvid mig i detta!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Mia

Härligt att du känner dig lite bättre och frisk luft brukar alltid pigga upp. Ska bli spännande att få se ditt långa hår.

Carina

Det är nästan alltid bra att komma ut lite, oavsett om man är glad, ledsen, deppig, trött, ohågad, det känns oftast bättre efteråt.

Spännande att få se ditt nya hår....

Linnéa

Du är bäst jojjo! Du kommer vara lika snygg oavsett!

Ellen Duell

Jag beundrar din styrka och hur du bara kämpar på!
Hoppas biverkningarna blir mindre snart!

Svar: Hej Ellen, vad kul att se att du har kikat in här och tack så mycket - jag försöker så gott det går iallafall!
Jojjo



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback