Är du rädd?

i Sjukhuset
"Är du bara svårstucken, eller är du rädd också?" frågade barnmorskan.
"Nej, jag är bara svårstucken." svarade jag.
"Får jag se på dina armar?"
"Absolut."
Jag tog av mig jackan och barnmorskan tittade lite medlidande på mig.
"Det är såhär jag ser ut nuförtiden." sa jag.
 
Barnmorskan vände på båda mina händer och inspekterade dem. "Här skulle jag ha provat" sa hon.
"Det har dem andra också gjort" svarade jag.
"Jo.. jag ser ju det.."
 
Fertilitetskliniken har beslutat att jag strax är redo för en liten "operation". Dem måste då kunna sätta in en infart på mig (de använder sig inte av venportar, typiskt!). Jag har fått order om att fortsätta ta mina sprutor i två dagar till och sen ska jag ta en "ägglossningsspruta". På tisdag går allt av stapeln och om ni vill veta så kan jag berätta att jag är sjukligt nervös inför detta ingrepp. Barnmorskan märkte detta och skrev in att jag skulle få extra mycket lugnande medel. Det tackar jag för!
 
Väntrummet på fertilitetskliniken är ganska fint för att vara ett väntrum.
Nu ser man inte helhetsbilden, men det går inte ens att jämföra med andra väntrum.

Kommentarer
Mia

Lycka till på tisdag!! Väntrummet ser ovanligt fint o färgglatt ut för att vara i sjukhusmiljö.. Håller med om det som står på mössan./Mia

Carina

Ett stort lycka till på tisdag!



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback