Kalt huvud i sommar?

i Tankar, Vardag
Nu längtar jag till sommaren! December är över och nu väntas det inga roliga månader framöver innan det börjar bli vår & sommar på riktigt. Jag ska bara ta mig igenom denna sista slutspurt och sedan ska jag förhoppningsvis kunna leva lite normalt igen. Jag är dock lite bekymrad över hur det ska bli i sommar med hår på huvudet. Jag gillar inte att gå runt med bara kalt huvud, jag gör inte ens det här hemma utan har alltid på mig någon slags mössa och knappt peruken om jag inte ska göra något särskilt.
Ska jag prova ut en ny peruk som är lite mer somrig? (jag kommer i vilket fall att få en till) men kommer det att bli för varmt? Ska jag gå med sjal? (inte direkt något jag tycker är jättefint) men är det praktiskt och inte för varmt? Eller ska jag bara gå runt med kalt huvud? (antar att det inte hunnit växa ut så mycket till sommaren) men kommer jag känna mig fulast i världen då?
Det kanske är ganska onödigt att sitta och tänka på det här nu men jag trivs ju inte i rakat och som för många vissa spelar ju utseende ganska stor roll i ens liv. Det spelar ingen roll att folk säger att jag är fin i rakat för jag själv gillar det inte och jag vill kunna trivas med mig själv, eller hur? Därför snurrar dessa tankar i mitt huvud just nu.. Men det där kommer säker som andra saker att lösa sig "naturligt" när det börjar närma sig!
 
Jag känner mig i vilket fall lite bättre nu. Inte riktigt helt bra men något sånär! Jag har lite problem med smaklökarna fortfarande dock. Det smakar mycket metall i munnen men det går bra att äta maten, det är efteråt det känns lite jobbigt då jag får så konstiga eftersmaker. Jag hoppas iallafall att det går över snart också!
 
Ska ni göra något roligt ikväll? Det är trettondagsafton, många kanske ska ha någon lite finare middag? Vi kommer ha en liten middag och en granne kommer över och gör oss sällskap. Hoppas ni får en trevlig kväll i vilket fall! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Bibbi

Hej Josefin, önskar dig av hela mitt hjärta ett gott nytt friskt år med massor av härliga upplevelser utöver de du tyvärr bara måste gå igenom....
Tack för alla dina kloka tankar du delar med dig av nu lär jag mig mer att ta tillvara på "min gråa trista vardag" och ser än mer tacksamt på den med "nya glasögon". Hoppas att du snart mår bra igen! Kram Bibbi

Moster Mi

Jag tänker på dig, Jojjo. Hoppas tiden går fort nu och sista behandlingen snart är över. Det är ju bra ändå att det är den här ruggiga tiden du mår dåligt. Nu blir det ju ljusare för varje dag och när våren är här kan du njuta av den och låta solen skina ikapp med dig!
Kramar från Marie

Mia

Jag förstår dina funderingar. Även om du är söt utan hår så måste känslan va att det känns naket och kalt. Håret är ju en del av personen







































Jag kan förstå dina funderingar om håret. Även om du är jättesöt utan hår måste känslan av nakenhet finnas där. Håret betyder mycket och är en del av ens identitet och utan hår känner man inte igen sig riktigt. Men det är ju tur att när behandlingen slutar så brukar ju håret komma tillbaka. Hoppas du mår bra igen. Må så gott. Kram mia.






Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback