En kommentar på jobbet

i Utseende, Vardag
Nu har ännu två jobbdagar blivit avklarade och nu har jag en ledig helg framför mig, skönt!
Det går bra på jobbet. Jag känner mig fortfarande lite borta ibland, till exempel att jag inte riktigt ser vad som behöver göras i första hand och att det är så mycket inom arbetsledningen som jag har glömt bort men som tur är, är jag vanlig medarbetare just nu. Så jag har lite tid på mig att komma i fatt allting.
 
Imorse var det första gången en gäst påpekade att jag hade en "mössa" på mig. (Jag har köpt en mössliknande sak som är helt svart som jag har om jag börjar på morgonen för då är det svinkallt ute och sen får den sitta på resten av dagen också) Han sa något i stil med "Är det så kallt ute idag, att mössan har åkt på?!"  Jag blev lite generad och sa i stil med "Ja, hehe precis det kan man väl säga.." Vad skulle jag svara egentligen? Jag höll bara med och så fick han tro att det var därför jag hade mössa på mig. Fast jag tror att han såg att jag blev lite generad och väldigt kort i svaret för han såg lite, vad ska man säga.. skamsen? ut sen. Ungefär som att han förstod att det var någontign annat. Men det skulle kunna vara så att det var jag som bara fick för mig det, haha.
Det är lite jobbigt det här med att inte trivas att visa sig i rakat och istället ha en mössa eller sjal som man inte heller känner sig så himla vacker i. Men håret fortsätter att växa så jag får stå ut ett litet tag till bara..
 
Ikväll är jag bara hemma. Jag har fixat, donat och städat här hemma så nu är jag riktigt trött efter först en lång jobbdag från morgon till eftermiddag och sedan flänga runt här hemma. På väldigt länge tycker jag att det ska bli skönt att få gå och lägga sig, sådär att man riktitgt längtar efter att få lägga sig i sängen.
Imorgon ska jag på Jerry Williams och direkt efter det blir det middag och sedan bio. Jag kommer vara borta hela dagen så en bra natts sömn är precis vad jag skulle behöva nu för vara pigg imorgon!
 
Det är faktiskt skillnad att visa upp det såhär på bild, i verkligheten är det mycket jobbigare..
Man ser att det inte är lika "kalt" längre utan håret har börjat kika fram lite.
 
Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg!

Kommentarer
Mia

Det är en fin bild, du är söt och har en fin huvudform. Men jag förstår att du längtar efter ditt eget hår, hoppas det sätter fart och växer ut snabbt. Kram fr Mia. Hoppas Jerry Williams var bra.



Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback